"Usluga je važnija od profita. Profit nije cilj, on je samo rezultat usluge."
(Henry Ford)
popravka turbo kompresora
Pozovite odmah: +381 (0)63 547922

Curenje ulja

Turbo kompresori su veoma pouzdani uređaji: mogućnost da se oni pokvare sam od sebe ili zbog neke fabričke greške je manja od 1%.

U 95% slučajeva kvarove na turbo kompresorima prouzrokuju sledeći faktori: nedostatak ulja, nekvalitetno ili prljavo ulje, ulazak stranog tela.

Pre montiranja novog turbo kompresora obavezno treba pronaći uzročnike kvara koji su prouzrokovali kvar na turbo kompresoru. Ako to ne uradite, velika je verovatnoća da će iservisirani ili novi turbo kompresor doživeti istu sudbinu.

Kako curenje ulja oštećuje turbo kompresor?

Obrtaji osovine u ili rotora turbo kompresora dostižu i 350000 obrtaja u minutu, i to na temperaturi od 900 – 1000 stepeni. Osovina i ležajevi se vrte u veoma tankom sloju ulja. Za zadržavanje tog ulja u centralnom kućištu zaduženi su zaptivači koji se razlikuju od konvencionalnih uljanih zaptivača, oni su kao klipni prstenovi. Da bi sprečili curenje ulja, njima je potreban pozitivan vazdušni pritisak na kompresorskoj a takođe i na turbinskoj strani turbo kompresora. Zastoj na usisnoj strani će stvoriti vakum, što će povući ulje kroz zaptivače – prstenove iz centralnog kućišta, u krajeve kućišta kompresorskog dela.

Ukoliko motor radi duže na praznom hodu, rotor turbo kompresora će se okretati malom brzinom, što rezultira veoma nizak pritisak punjenja, tako nestaje taj prethodno pominjen pozitivan vazdušni pritisak i pojavljuje se curenje ulja.

Obe situacije dovode do nedovoljne količine ulja za ležajeve rotora turbo kompresora.

Šta prouzrokuje curenje ulja na kompresorskoj strani centralnog kućišta?

  • Zapušeni, ograničeno prohodni vazdušni filter
  • Zapušeni, ograničeno prohodno usisno crevo
  • Značajan gubitak pritiska punjenja prouzrokovanim pucanjem creva ili hladnjaka vazduha - interkulera.
  • Neispravan filter uljnih para ili separator ulja
  • Fizičko oštećenje rotirajućih delova turbo kompresora i prekomerni zazor ležajeva

Šta prouzrokuje curenje ulja na turbinskoj strani centralnog kućišta?

  • Pukotina u izduvnom sistemu
  • Pukotina u EGR sistemu
  • Zastoj u odvodnoj cevi za ulje od turbo kompresora do motora
  • Gubitak elastičnosti zaptivača – prstena, usled pregrevanja turbo kompresora
  • Neispravan filter uljnih para ili separator ulja
  • Fizičko oštećenje rotirajućih delova turbo kompresora i prekomerni zazor ležajeva

Šta prouzrokuje curenje ulja istovremeno i na kompresorskoj i na turbinskoj strani kućišta turbo kompresora?

  • Svaki zastoj u odvodnoj cevi za ulje od turbo kompresora do motora
  • Zastoj u vazdušnom sistemu motora
  • Fizičko oštećenje rotirajućih delova turbo kompresora i prekomerni zazor ležajeva
  • Uzastopno gašenje vrućeg motora, što dovodi do naslaganja ugljenika - gareži u unutrašnjosti centralnog kućišta turbo kompresora
  • Neispravan filter uljnih para ili separator ulja
  • Ugradnja neodgovarajućeg turbo kompresora

Kako sprečiti oštećenja prouzrokovanim curenjem ulja?

  • Proveriti da nema zapušenja ili zastoja u sistemu dovoda i odvoda vazduha, kao i u odvodu ulja od turbo kompresora do motora
  • Proveriti da nema pukotina u izduvnom sistemu.
  • Proveriti ispravnost ili propusnost filtera uljnih para ili separatora ulja.
  • Proveriti u kakvom je stanju motor, da li je količina karter gasova u normalnim granicama.

Servis turbo kompresora TurboTech prilikom servisiranja koristi najkvalitetnije delove, koje po svim standardnim normama odgovaraju datom proizvođaču. Treba naglasiti da garancija koju dajemo na turbo kompresore ne obuhvata kvarove koji nastaju zbog curenja ulja.

Ovo je jedna od stranica opisa kvarova na turbo kompresorima.

Zaštitite svoj ugled i vaše poslovanje – pročitajte ih sve.

Turbotech Logo

Vesti

Akcija

Partneri


Metalmania d.o.o.


Botos Ada


Keradenko Senta