"Usluga je važnija od profita. Profit nije cilj, on je samo rezultat usluge."
(Henry Ford)
popravka turbo kompresora
Pozovite odmah: +381 (0)63 547922

KONTROLA PRE SKIDANJA

Pre skidanja turbo kompresora uverite se da li je stvarno turbina kriva za postojeći problem na vozilu.
Ispravnost, odnosno moguće nepravilnosti ili kvarovi turbo kompresora dijagnosticiraju se prema najčešćim simptomima, odnosno nepravilnostima:


- Motor slabo vuče

važno	1

Potrebno je proveriti:

  • Da nije začepljen filter vazduha
  • Protok vazduha do turbo kompresora neometan
  • Ispravnost merača količine vazduha (protokomer)
  • Prohodnost i ispravnost hladnjaka vazduha (interkuler)
  • Ispravnost creva od turbo kompresora do motora
  • Da li je ispravan sistem za ubrizgavanje goriva
  • Izmeriti kompresiju u cilindrima
  • Izmeriti pritisak punjenja, mehanički i gde je moguće sa dijagnostikom
  • Ispravnost vakum pumpe
  • Ispravnost elektromagnetnog ventila, koji se nalazi između vakum pumpe i turbo kompresora
  • Ispravnost cevi koje povezuju vakum pumpu sa elektromagnetnim ventilom i ventil za regulisanje pritiska u turbo kompresoru.
  • Da li obavlja svoju funkciju ventil za regulisanje visine pritiska u turbo kompresoru (u većini slučajeva nalazi se na samom turbo kompresoru)
  • Prohodnost izduvnog sistema

- Crni dim iz auspuha

Ovaj simptom je najčešće posledica opšteg istrošenja motora, odnosno nepodešene ili istrošene pumpe visokog pritiska za gorivo.

važno	2

Potrebno je proveriti:

  • Ispravnost creva od turbo kompresora do motora.
  • Prohodnost i ispravnost hladnjaka vazduha (interkuler)
  • Da li je ispravan sistem za ubrizgavanje goriva
  • Izmeriti pritisak punjenja, mehanički i gde je moguće sa dijagnostikom
  • Prohodnost izduvnog sistema
  • Da li obavlja svoju funkciju ventil za regulisanje visine pritiska u turbo kompresoru (u većini slučajeva nalazi se na samom turbo kompresoru)

- Plavi dim iz auspuha

Ukazuje na prisutnost ulja u komori za sagorevanje, što je najčešće posledica istrošenih klipnih prstenova u motoru ili ventila, začepljenog filtera uljnih para ili separatora ulja.

Potrebno je proveriti:

  • Da li ulje iz turbo kompresora neometano može da se vrati u blok motora.
  • Ispravnost ili propusnost filtera uljnih para ili separatora ulja.
  • U kakvom je stanju motor, da li je količina karter gasova u normalnim granicama.
  • Da li ima ulja na ulaznom delu turbine (na mestu gde crevo spaja turbo kompresor sa kućištem filtera vazduha).
važno	3

- Buka iz turbo kompresora

Najčešće se čuje fijukanje kod dodavanja gasa, što je manji problem od struganja ili vibriranja.

Potrebno je proveriti:

  • Da li su svi spojevi, pre i posle turbo kompresora na svom mestu i da li su isti i ispravni.
  • Ispravnost izduvnog sistema.
  • Luft ili šetanje osovine turbo kompresora u aksijalnom i u radijalnom smeru.

- Curenja ulja na turbo kompresoru ili interkuleru

Najčešće je posledica prevelikog pritiska karter gasova u motoru.

Potrebno je proveriti:

  • Da li ulje iz turbo kompresora neometano može da se vrati u blok motora.
  • Ispravnost ili propusnost filtera uljnih para ili separatora ulja.
  • Spojeve cevi kroz koje ulje dolazi do centralnog kućišta turbo kompresora.
  • Da li ima ulja na ulaznom delu turbine (na mestu gde crevo spaja turbo kompresor sa kućištem filtera vazduha).

Vesti

Akcija

Partneri


Metalmania d.o.o.


Botos Ada


Keradenko Senta