"Usluga je važnija od profita. Profit nije cilj, on je samo rezultat usluge."
(Henry Ford)
popravka turbo kompresora
Pozovite odmah: +381 (0)63 547922

Nedostatak_ulja

Turbo kompresori su veoma pouzdani uređaji: mogućnost da se oni pokvare sam od sebe ili zbog neke fabričke greške je manja od 1%.

U 95% slučajeva kvarove na turbo kompresorima prouzrokuju sledeći faktori: nedostatak ulja, nekvalitetno ili prljavo ulje, ulazak stranog tela.

Pre montiranja novog turbo kompresora obavezno treba pronaći uzročnike kvara koji su prouzrokovali kvar na turbo kompresoru. Ako to ne uradite, velika je verovatnoća da će iservisirani ili novi turbo kompresor doživeti istu sudbinu.

Zašto nedostatak ulja oštećuje turbo kompresor?

Obrtaji osovine u ili rotora turbo kompresora dostižu i 350000 obrtaja u minutu, i to na temperaturi od 900 – 1000 stepeni. Osovina i ležajevi se vrte u veoma tankom sloju ulja. Ukoliko ga nema dovoljno prilikom pokretanja ili u toku rada, doći će do oštećenja ležajeva i rotora. Ostati bez ulja 5 sekundi, turbo kompresoru znači isto kao kad bi motor radio 5 minuta bez podmazivanja. Koliko je važno proveriti da li pritisak ulja motora zadovoljava specifikaciju proizvođača, još je važnije, da dovodne cevi ulja do turbine budu potpuno čiste, kako bi bili sigurni da ulje kroz njih može neometano da protiče.

Šta dovodi do manjka/nestanka ulja?

  • Nizak nivo motornog ulja u karteru
  • Savijena ili iskrivljena dovodna cev ulja
  • Naslaga ugljenika - gareži u dovodnoj cevi ulja
  • Zapušenje nastalo dodavanjem silikona kao zaptivača
  • Neodgovarajući zaptivač koji sprečava snabdevanje ulja
  • Zapušen, oštećen filter ulja ili lošeg kvaliteta
  • Istrošena ili neispravna uljna pumpa
  • Neodgovarajući ili neispravni spojevi na crevu kroz koje ulje dolazi do turbo kompresora.

Sprečavanje kvarova turbo kompresora prouzrokovano nedostatkom ulja

  • Ne koristiti silikon za zaptivanje na spojevima, ono lako može da se odvoji i zapuši dovod ulja
  • Očistiti ili zameniti ulazne cevi ulja da bi se otklonila naslaga ugljenika - gareži ili mulj koji mogu sprečiti dotok ulja do ležajeva
  • Neophodno je proveriti (pravilno) pritisak ulja i snabdevanje turbo kompresora uljem
  • Uvek koristiti sveže ulje i nove filtere za ulje kod ugradnje remontovanog turbo kompresora po preporuci proizvođača.

Servis turbo kompresora TurboTech prilikom servisiranja koristi najkvalitetnije delove, koje po svim standardnim normama odgovaraju datom proizvođaču. Treba naglasiti da garancija koju dajemo na turbo kompresore ne obuhvata kvarove koji nastaju zbog nedostatka ulja.

Ovo je jedna od stranica opisa kvarova na turbo kompresorima.

Zaštitite svoj ugled i vaše poslovanje – pročitajte ih sve.

Turbotech Logo

Vesti

Akcija

Partneri


Metalmania d.o.o.


Botos Ada


Keradenko Senta