"Usluga je važnija od profita. Profit nije cilj, on je samo rezultat usluge."
(Henry Ford)
popravka turbo kompresora
Pozovite odmah: +381 (0)63 547922

Kontaminacija ulja

Turbo kompresori su veoma pouzdani uređaji: mogućnost da se oni pokvare sam od sebe ili zbog neke fabričke greške je manja od 1%.

U 95% slučajeva kvarove na turbo kompresorima prouzrokuju sledeći faktori: nedostatak ulja, nekvalitetno ili prljavo ulje, ulazak stranog tela.

Pre montiranja novog turbo kompresora obavezno treba pronaći uzročnike kvara koji su prouzrokovali kvar na turbo kompresoru. Ako to ne uradite, velika je verovatnoća da će iservisirani ili novi turbo kompresor doživeti istu sudbinu.


Zašto strada turbo kompresor ako je ulje nekvalitetno ili prljavo?

Pošto obrtaji osovine u ili rotora turbo kompresora dostižu i 350000 obrtaja u minutu, i to na temperaturi od 900 – 1000 stepeni, ležajevi su izloženi ogromnom trenji. Osovina i ležajevi se vrte u veoma tankom sloju ulja. U takvim uslovima i najmanji nedostatak u dotoku ulja do predviđenog mesta znači mnogo raniji kvar na ležajevima turbo kompresora nego na bilo kojem ležaju u motoru. Ostati bez ulja 5 sekundi, turbo kompresoru znači isto kao kad bi motor radio 5 minuta bez podmazivanja.

Veoma je važno prekontrolisati da li je uljna pumpa u stanju da isporučuje predviđen pritisak, a istovremeno i dovoljnu količinu ulja. Pored toga bar toliko je važno da crevo i propusni šrafovi, kroz kojih ulje dolazi do turbo kompresora, budu savršeno čisti, da mogu da propuste zahtevanu količinu ulja, pod predviđenim pritiskom.Zagađeno, prljavo ulje ostaviće ogrebotinu na osovini i na ležajevima, to dovodi do neuravnoteženosti rotora, što rezultira prevremeno istrošenje delova i na kraju kao rezultat dobija se kvar na turbo kompresoru.

Šta uzrokuje kontaminaciju ulja u motoru?

  • Blokiran, zaprljan ili nekvalitetan filter ulja.
  • Stvaranje prevelike količine gareži i čađa u motoru.
  • Slučajna kontaminacija prilikom redovnog servisiranja i menjanja ulja.
  • Neispravnost propusnog ventila u filteru ulja.
  • Istrošenost motora.
  • Ulje koje je bilo izloženo prevelikoj temperaturi ili je produžen predviđeni servisni interval.

Kako možemo da sprečimo kvarove nastale kontaminacijom ulja?

  • Koristiti kvalitetno ulje, koje je i predviđeno od strane proizvođača konkretnog motora.
  • Odstraniti talog iz cevi kroz koje turbo kompresor dobija podmazivanje, ili ako to nije moguće potrebno je zameniti novim.
  • Servisni interval nikako ne sme da se prelazi, preporučljivo je menjanje ulja na 10 hiljada kilometara, posebno na vozilima koji su prešli veliki broj kilometara.
  • Izričito voditi računa prilikom menjanja ulja u motoru.

Servis turbo kompresora TurboTech prilikom servisiranja koristi najkvalitetnije delove, koje po svim standardnim normama odgovaraju datom proizvođaču. Treba naglasiti da garancija koju dajemo na turbo kompresore ne obuhvata kvarove koji nastaju zbog kontaminacije ulja.

Turbotech Logo

Vesti

Akcija

Partneri


Metalmania d.o.o.


Botos Ada


Keradenko Senta