Turbo kompresori su veoma pouzdani uređaji: mogućnost da se oni pokvare sam od sebe ili zbog neke fabričke greške je manja od 1%.
U 95% slučajeva kvarove na turbo kompresorima prouzrokuju sledeći faktori: nedostatak ulja, nekvalitetno ili prljavo ulje, ulazak stranog tela.
Pošto obrtaji osovine u ili rotora turbo kompresora dostižu i 350000 obrtaja u minutu, i to na temperaturi od 900 – 1000 stepeni, ležajevi su izloženi ogromnom trenji. Osovina i ležajevi se vrte u veoma tankom sloju ulja. U takvim uslovima i najmanji nedostatak u dotoku ulja do predviđenog mesta znači mnogo raniji kvar na ležajevima turbo kompresora nego na bilo kojem ležaju u motoru. Ostati bez ulja 5 sekundi, turbo kompresoru znači isto kao kad bi motor radio 5 minuta bez podmazivanja.
Veoma je važno prekontrolisati da li je uljna pumpa u stanju da isporučuje predviđen pritisak, a istovremeno i dovoljnu količinu ulja. Pored toga bar toliko je važno da crevo i propusni šrafovi, kroz kojih ulje dolazi do turbo kompresora, budu savršeno čisti, da mogu da propuste zahtevanu količinu ulja, pod predviđenim pritiskom.Zagađeno, prljavo ulje ostaviće ogrebotinu na osovini i na ležajevima, to dovodi do neuravnoteženosti rotora, što rezultira prevremeno istrošenje delova i na kraju kao rezultat dobija se kvar na turbo kompresoru.